Het laatste weekend

26 november 2017 - Cape Coast, Ghana

Gisteren hadden Becca, Alyssa en ik om 9 uur een workshop bij Global Mamas. We kregen de Batiking Workshop (zie YouTube). Katharina ging gezellig mee om te kijken. Deze workshop werd gegeven door Mary, een lieve vrouw van rond de 30 jaar.

Eerst mochten wij tussen de verschillende stempels kijken en kiezen welke stempel(s) wij wilden gebruiken. We kregen een witte katoenen stof van 2 yard. Becca ging als eerste en zij had een houten stempel uitgekozen. Met een houten stempel moet je telkens na één druk de stempel weer in de wax dippen. Dit duurde dus best lang.

Als tweede was ik aan de beurt. Ik gebruikte twee verschillende sponsen stempels. Met de sponsen stempels kon je een hele rij maken voordat je hem weer in de wax hoefde dippen, dit ging mooi snel. Ik wisselde de twee sponsen af.

Als laatste was Alyssa aan de beurt. Zij had ook een stempel van spons en Alyssa was binnen vijf minuten klaar! Vervolgens vroeg Mary aan ons welke kleur wij wilden. Dit was een moeilijke keuze omdat er geen voorbeelden van waren. We wisten dus niet precies voor welke kleur we zouden kiezen. Alyssa koos paars, Becca blauwgroen en ik geel. Mary ging de stof voor ons verven en hing het in de zon te drogen. Het grappige was dat mijn stof eerst helemaal zwart was, maar na een tijdje in de zon gehangen te hebben werd het geel.

Toen de doeken droog waren haalde Mary ze één voor één van de lijn en ging ze koken in heet water. Op deze manier verdween de wax die wij erop gestempeld hadden. Het was een erg leuke workshop!!

Na de workshop gingen wij met zijn vieren naar Oasis, waar wij ook met Janita afgesproken hadden. Ook na het avondeten kwamen wij hier weer terug. Het was gezellig!

Vanochtend gingen bijna alle vrijwilligers op weg naar Coconut Beach Resort, dichtbij het Elmina Castle. Dit is een ontzettend mooi en luxe Resort (sorry voor de jaloersmakende foto's haha). We hebben heerlijk bij het zwembad genoten. Het was heerlijk om mijn laatste weekend hier af te sluiten! We zijn helemaal tot rust gekomen en ik ben klaar voor mijn laatste drie volle dagen in Cape Coast!

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes! Ik zie jullie gauw!  Xx

1. Inge:
    26 november 2017
    Wat leuk dat batiken, nu heb je behalve je mooie jurk nog een mooi aandenken aan Ghana, leuk!
    Heerlijk dat jullie vandaag aan het zwembad in het resort hebben genoten! Je bent ook lekker bruin geworden!!
    Nog drie dagen volop genieten van Ghana, Cape Coast, van je werk, van je gastgezin, van je vriendinnen en van iedereen die je kent daar. Tot vrijdag, we zijn blij je vrijdag weer te zien en je te kunnen knuffelen! Liefs, papa en mama
  2. Opa en oma:
    26 november 2017
    Dag lieve Jet, Wat een prachtig weekend heb je gehad. Wat een mooie omgeving en dan het heerlijke weer. Ook aan deze 8 weken komt nu gauw een eind. Geniet de laatste paar dagen nog met volle teugen. Sterkte met het afscheid nemen van alles. In Nederland staat de volgende uitdaging weer te wachten. Goede reis, dikke knuffel van opa en oma, Daag.
  3. Karin:
    27 november 2017
    Lieve Jet, wat heb je weer leuke dingen gedaan dit weekend. Nu nog de komende 3 dagen werken en dan is het tijd voor afscheid nemen van alles en iedereen daar. Geniet er nog van deze week en een hele goede reis terug! Liefs, xxx
  4. Gerda veneman:
    27 november 2017
    Wat een mooie levenservaring,succes nog de laatste dagen en een goede terugreis.en dan welkom in ons team.gr Gerda😉
  5. Ellen Temmink:
    27 november 2017
    Wat schrijf je toch onzettende leuke verhalen Jet, erg leuk om te lezen.
    Geniet van je laatste dagen in Ghana en alvast een hele goede terugreis gewenst.
    Groetjes Ellen
  6. Betsie Lucas: