Welkom op mijn reisblog!

29 september 2017 - Borne, Nederland

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn reis. Vrijdag 6 oktober vertrek ik naar Ghana om daar acht weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik zal drie dagen per week in het Cape Coast Teaching Hospital gaan werken en ondersteunen als verpleegkundige. Dit ziekenhuis is een van de modernste ziekenhuizen in Ghana, waar o.a. artsen opgeleid worden. Daarnaast zal ik twee dagen per week, samen met andere vrijwilligers, op medical outreach gaan naar bijvoorbeeld weeshuizen, dorpjes of een lepra-kamp. Tijdens deze outreaches gaan wij bijvoorbeeld wonden verzorgen en vaccinaties geven. Ik verblijf deze periode in een gastgezin in Cape Coast. De 'moeder' schijnt een erg gastvrije en lieve vrouw te zijn. Zij woont samen met haar zoon en dochter, twee kleinkinderen en huishoudelijke hulp en vangt sinds 2005 vrijwilligers op in haar huis.

Over 7 nachtjes is het dus zo ver... dan gaat dit avontuur beginnen! Nu de reis dichterbij komt wordt het wel spannender, maar... ik heb er zin in! Ik heb de nodige vaccinaties gekregen, ben begonnen met het slikken van malariatabletten, heb m'n visum geregeld en ben natuurlijk bezig met het pakken van m'n koffer(s). Ik wil proberen om hier regelmatig een stukje te schrijven en foto's te posten. Wil je op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!